Az irodai költséghatékonyság egy döntéssel kezdődik

HÍREK

OLVASÁSI IDŐ: 4 PERC

#belvárosiirodaacademiaofficesirodaházbudapest

Hogyan csökkentsük az irodafenntartási kiadásainkat 2023-ban?

A korábbi években hozzászokhattunk ahhoz, hogy villany- és gázszámláink nem jártak váratlan kiadásokkal. Az elmúlt időszakban azonban számos kiadásunk mellett a rezsiárak is emelkedtek, így nem csupán háztartásunkban lett központi téma az energiamegtakarítás, hanem munkahelyünket is elérte a felelősségteljes gondolkodás. Ennek hatására ma már a modern irodák zöme tervez korszerűbb technológiákkal, ami az ACADEMIA Irodaház esetében sincs másképp. A kiadások csökkentésének érdekében összeszedtünk pár hasznos tippet, ami segíthet irodánk költséghatékony fenntartásában. 

Kétségek között

Az energiaválság megjelenése számtalan kétséget és kérdést ébresztett fel a piaci szereplőkben. Az irodai költöztetések száma csökkent, mivel a vezetők ezáltal kívánták költségeiket minimalizálni. A legtöbb régi bérlemény sokszor akár két évre is lekötött energia árakkal ír alá szerződést, ami azok csökkenése esetén sem változik. 

Válaszként a piaci körülményekre megjelentek olyan gyorsreagálású irodaházak – köztük az ACADEMIA – is, ahol a bérbeadó negyedévente vizsgálja felül az árakat, és mindig az aktuális legkedvezőbbet kínálja ügyfeleinek. Így az üzemeltetési költségek alacsonyabbak és tervezhetőbbek lesznek.

Az első lépések

Bár a mindennapos irodai életben is számtalan tényezőn lehet javítani az energiatakarékosság jegyében, azonban az iroda kiválasztása és berendezése is hangsúlyos szerepet játszik a kérdésben. 

  • Irodakeresésnél érdemes megvizsgálni, hogy egyes bérlemények milyen zöld minősítésekkel rendelkeznek. A leggyakoribb minősítés Magyarországon a BREEAM, ami besorolja az épület, az üzemeltetés, illetve az épületet használók környezettudatosságának mértékét. 
  • Keresésünket mindezen túl jelentősen befolyásolhatja a Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete által készített Zöld minősítések tudástára is, amit szintén tanácsos átolvasni az aktív iroda böngészés megkezdése előtt. 

A keresés során javasolt utánanézni az épületekben használt technológiáknak és szolgáltatásoknak, amelyek tovább tudják csökkenteni költségeinket hosszú távon. Az ACADEMIA irodaház esetében már a tervezés fázisában kiemelt figyelmet kapott a modern megoldások és korszerű technológiák használata, az energia megtakarítása és ezáltal a költségek minimalizálása.

Beltéri tavasz télen-nyáron

Az egyik legfontosabb lépés az energiamegtakarításban a belső hőmérséklet szabályozása. 

Télen 21,5°C, nyáron pedig 24,5°C fok az ideális irodai hőfok, amely a mai napig irodánként erősen eltér. Ezzel a beállítással a nagyfogyasztók hőlépcsője 1-2 fokkal csökkenthető, így akár 3-5% energia megtakarítást is eredményezhet.

Az ACADEMIA irodaház gépészeti rendszerének felújításánál 100 százalékban törekedtünk arra hogy a fejlesztések minden területen kövessék a modern technológiát. Ennek szellemében nem csak energiahatékony hűtőgép, hanem hőszivattyú is telepítésre került a központi rendszerbe, aminek köszönhetően alacsonyabb felhasználás mellett az átmeneti időszakok is költséghatékonyan kezelhetők.


A berendezések között érdemes a fan-coil rendszereket is megemlíteni, amelyek szintén segítik a beltéri hőmérséklet szabályozását. A fan-coil rendszerek abban különböznek a radiátorok működésétől, hogy a fűtés mellett a hűtési funkciókat is ellátják. Továbbá nem elhanyagolható, hogy mennyezeti hűtés és fűtés (NGBS – illusztráció alább) is telepítésre került, aminek köszönhetően alacsonyabb felületi hőmérsékletek mellett érhetők el a komfortigények.

Az épület új BMS vezérlése lehetővé teszi számunkra, hogy a megszokottól eltérően ezeket a rendszereket helységenként tudjuk szabályozni, igazítva az irodai jelenléthez. Ez a jelenléti komfortszabályozás, nagyban hozzájárul az épület optimalizált  energiafelhasználásához.

Energiahatékony irodák:

Az iroda berendezése során is javasolt az energiafogyasztást szem előtt tartani: 

  • Az eszközbeszerzés folyamán célszerű kisebb energia igényű, “A” osztállyal rendelkező gépeket választani. (pl. AV technológia, projektorok, TV-k mikrók, szerverklímák, vízgépek, dizájn lámpák esetében)
    Előfordulhat, hogy kezdetben ez növeli a kiadásainkat, azonban hosszú távon a költségeket garantáltan mérsékli. 
  • Az automatizált rendszerek és fénytechnikák egyaránt hangsúlyos szerepet kapnak a legmodernebb irodák kialakítása során. Az újonnan felújított ACADEMIA szintén szem előtt tartotta ezen funkciók jelentőségét, így irodáinkat jelenlét érzékelővel és lux érzékelőkkel is ellátuk, amelyek többek között kiváló megoldást biztosítanak a “felkapcsolva maradt” lámpák ellen is.

Mindemellett az energiahatékonysági javaslataink megfogadásával kiadásaink tervezhetőbbé és mérsékelhetővé válnak, munkahelyünk fenntartásának költsége csökkenni fog hosszú távon. Az iroda kiválasztása egy olyan központi kérdés, mint bármely más üzleti jellegű döntés, hiszen a cégeknek az egyik legnagyobb költséget a munkahelyi környezet fenntartása okozza. Az ACADEMIA-t mindezen szempontok figyelembevételével újították fel, ezáltal kiváló lehetőséget biztosítva nemcsak a cégek modern környezetének kialakítására, hanem a tudatos gondolkodás integrálására és a költségek minimalizálására is. 

Napenergia, mint a jövő forrása:

Az Académia a fenti beruházásokat követően nem áll meg a fejlődésben. A hatékonyság fejlesztésének jegyében kollégáink már vizsgálják a napelemek telepítésének lehetőségét, és a megtermelt energia direkt felhasználást is. 

Hírek

HÍREK
Április 4-én díjazták az év legkülönlegesebb irodáit és irodaházait a Várkert Bazárban. Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó eseményen 13 különböző kategóriában kerültek kiosztásra az elismerések.
academiaofficesirodaházbudapestkiadóiroda
HÍREK
Akadálymentesen használható környezet fogadja a kerekesszékes, a babakocsival érkező, az idős-, mozgásában korlátozott, valamint a segítő kutyával érkező dolgozókat és látogatóikat a felújított ACADEMIA irodaházban is. A ConvergenCE által üzemeltetett CityZen, ZenGarden és Kálvin Square után az 5. kerületi épület is megszerezte az Access4you Tanúsított helyszín minősítést.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Az időnk körülbelül kilencven százalékát zárt térben töltjük. Ezért kiemelten fontos, hogy azok a (közösségi) terek, ahova naponta belépünk, ahol megfordulunk, mennyire támogatják egészségünket, biztonságunkat és jólétünket. A ConvergenCE szerette volna ezen a területen is a legjobb feltételeket biztosítani bérlőinek és a hozzájuk érkezőknek. Az ACADEMIA az első belvárosi épület, amely WELL-előminősítést kapott.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
December 11-től a kávékülönlegességek és fánkok szerelmesei új törzshelyre találhatnak Budapest szívében. A BADASS Coffee & Donut költözik az ACADEMIA földszintjére, ahol az egyedi hangulatú átriumban töltődhetnek fel majd a világos pörkölésű kávé rajongói.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Szeptember 28-án nyitotta meg hivatalosan kapuit a felújított ACADEMIA irodaház. Az ünnepség nyitóbeszédében Zeley Csaba, a ConvergenCE ügyvezetője kiemelten köszönte meg azoknak a meglévő bérlőknek a türelmét és együttműködését, akik a munkálatok alatt is az épületből látták el mindennapi feladataikat. A Kinstellar az épület legrégebbi bérlője.
#belvárosiirodabelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Szeptember 28-án este, egy varázslatos fogadás keretei között megnyitotta kapuit az ACADEMIA irodaház, a belváros, Budapest 5. kerületének új ékköve. A kiváló lokációval, dunai panorámával és homlokzattal rendelkező épület az Europa és a ConvergenCE közös fejlesztésének köszönhetően született újjá. A legmodernebb technológiákkal, számos zöld megoldással tervezett és felöltöztetett irodaház megnyitó beszédét Zeley Csaba, a ConvergenCE ügyvezető igazgatója tartotta.
#belvárosiirodabelvárosiirodabudapestkiadóiroda
HÍREK
A Nemzetközi Zöld Építés hete alkalmából tíz épületet tekinthetnek meg az érdeklődők a szeptember 11 és 15 között zajló eseményen. A „Green Walk” programra regisztrálók öt helyszínt választhatnak a tízből, hogy a vezetett túrán a környezettudatos épületek színfalai mögé minél többen betekinthessenek. Ebben az évben, a kapuit szeptember 28-án megnyitó ACADEMIA irodaházba is ellátogathattak a kíváncsi szemek.
#belvárosiirodabelvárosiirodabudapestkiadóiroda
HÍREK
Az 1995-ben alapított Arago Csoport lesz a szeptember végén kapuit megnyitó, újjászületett Duna-parti irodaház új bérlője. A legmodernebb technológiákkal öltöztetett ACADEMIA 900 négyzetmétert biztosít majd a menedzsmentjét az impozáns épület hatodik emeletére költöztető vagyonkezelőnek.
belvárosiirodabudapestkiadóirodairodaházbudapest
HÍREK
A korábbi években hozzászokhattunk ahhoz, hogy villany- és gázszámláink nem jártak váratlan kiadásokkal. Az elmúlt időszakban azonban számos kiadásunk mellett a rezsiárak is emelkedtek, így nem csupán háztartásunkban lett központi téma az energiamegtakarítás, hanem munkahelyünket is elérte a felelősségteljes gondolkodás. Ennek hatására ma már a modern irodák zöme tervez korszerűbb technológiákkal, ami az ACADEMIA Irodaház esetében sincs másképp. A kiadások csökkentésének érdekében összeszedtünk pár hasznos tippet, ami segíthet irodánk költséghatékony fenntartásában.
#belvárosiirodaacademiaofficesirodaházbudapest

Az ACADEMIA bérleti feltételeivel kapcsolatban keressen minket elérhetőségeinken!