Irodaköltöztetés A-tól Z-ig – Hogyan költözzünk lépésről lépésre?

HÍREK

OLVASÁSI IDŐ: 2 PERC

academiaofficesbudapestkiadóirodairodaházbudapest

Egy költözés mindig hatalmas kihívásokkal jár. Irodaköltöztetés esetén a helyzet pedig még nehezebbnek bizonyul. Lépéseink pontos megtervezése és a folyamat helyes menedzselése egyszerre igényel kellő tudást és teljes felkészültséget. Az elmúlt években szerzett tapasztalataink segítségével most összeállítottunk egy öt lépéses listát, amely minden irodakereső számára segítségül szolgál.

1 év a költözésig / lejáratig – Hogyan is kezdjük?!

Mielőtt bármibe is belevágunk, érdemes megnéznünk jelenlegi irodánk szerződéséhez tartozó kötelezettségeinket, a határidőket és egyéb tudnivalókat. 

Amikor ezen információk rendelkezésünkre állnak, célszerű az irodapiac felfedezésével indítani a folyamatot. Az igényeink pontos meghatározása alapvető fontosságú, hiszen ezáltal választhatjuk ki könnyedén a legkedvezőbb opciókat. 

Irodaköltöztetés esetén azonban érdemes további szolgáltatókkal is számolni: álmaink irodájához belsőépítészre, projektmenedzserre, kereskedelmi ingatlan jogászra is szükségünk lehet.

Egy cég mindennapi működéséhez a technikai körülmények megfelelő biztosítása is külön odafigyelést igényel. A gondtalan költözés érdekében az IT és a gyengeáramú, illetve a telekommunikációs partner kiválasztása is a teendők részét képezik. A bútorozás, a branding és az iroda berendezése pedig szintén elengedhetetlen fontosságú, hiszen így teremtjük meg a kellemes mindennapi környezetet munkavállalóink számára.

A tökéletes választáshoz ugyanakkor elengedhetetlen lépés az irodák személyes bejárása! A főbb szempontok alapján kiválasztott legjobb 5-6 lehetőség közül a végső döntésben bejárások alkalmával szerzett tapasztalat lesz a leginkább mérvadó. Ha megvan a befutó, a szerződés részleteinek és a határidőknek az egyeztetése a következő feladat.  

4-6 hét – Elkezdődik a visszaszámlálás!

A költözés előtt általában a bérbeadó korábban hozzáférést biztosít a bérleményhez, mely időt érdemes kihasználni az IT és a gyengeáramú rendszerek kiépítésére. 

Javasolt elkezdeni az egyeztetést a költözésben aktívan résztvevő partnereinkkel is. A költöztető, a technikai eszközöket szállító cég, illetve a takarító cég kiválasztása kiemelten fontos szerepet játszik a folyamatban.

A pontos időzítés meghatározása után, adminisztratív jellegű teendőinket is ajánlatos elindítani: a névjegyek, a postacím megváltoztatása, a partnerek és a bank, biztosító értesítése is mind meghatározó feladat.

Ne felejtsük el egyeztetni az új épület Házirendjét a költöztető céggel és a résztvevő kollégákkal.

3 hét – Az utolsó részletek

Miután az operatív jellegű kérdésekkel elkészültünk, érdemes megosztani minden munkavállalóval a költözés pontos menetét.

Ez az időszak a költözésre való felkészülés legfontosabb periódusa, így az apró részletekre is célszerű kellő figyelmet szentelnünk. A hulladék tárolása, a teherliftek foglalása, a kivitelezők munkájának folyamatos monitorozása mind nélkülözhetetlen tényezői a problémamentes költözésnek.

A bérbeadóval minden kérdést ajánlott időközben egyeztetni a félreértések elkerülése végett. Az irodaházba való belépési jogosultság előkészítése a bérbeadó felelőssége is, így akár ebben is fordulhatunk hozzá segítségért.

1-2 hét – Végső simítások

Javasoljuk, hogy a munkavállalók zavartalan belépése érdekében minden eszközt és kódot időben biztosítsunk! Ekkortájt célszerű még egy bejárást szervezni, így a munkavállalók esetleges problémáit a költözés előtt orvosolhatjuk. 

A nagy nap – bázisváltás

A kivitelezőkkel javasolt minden funkciót ellenőrizni az irodában, hogy működésük zavartalanul segítse alkalmazottjaink munkáját. A feleslegessé vált bútorokat értékesítsük mielőbb, illetve minden egyéb fennmaradó teendőt is véglegesítsünk. 

A beköltözést követően ellenőrizzük le az új irodát a bérbeadóval közösen és jelezzük neki minden javítási kérésünket! Ezeket írásos formában a hibajegyzékben köteles rögzíteni a bérbeadó. 

Ha mindezzel megvagyunk, akkor pedig gond nélkül élvezhetjük az új irodánk adta lehetőségeket. Sikeresen elkészült álmaink irodája!

Elérkezett a költözés napja! Fontos, hogy először az IT eszközeink érkezzenek meg épségben, amelyek működését tanácsos rögtön tesztelni. Ezután következnek a dekorációs elemek, amelyek segítségével még inkább feldobhatjuk leendő környezetünket.

Hírek

HÍREK
A ConvergenCE örömmel jelenti be, hogy az ACADEMIA irodaház új, panorámás tetőterasza hivatalosan is megnyílt a bérlők számára. A város szívében elhelyezkedő, inspiráló közösségi tér új lehetőséget kínál pihenésre, informális megbeszélésekre és feltöltődésre, tovább erősítve az épület emberközpontú funkcióit.
academiaacademiaofficestetőterasz
HÍREK
A Föld Napja alkalmából mi is szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a fenntarthatóság és az egészség nemcsak értékek, hanem hosszú távon megtérülő befektetések is.
convergenceföld napjawell minősítés
HÍREK
Az M1 Kék Bolygó című műsora nemrég az ACADEMIA irodaházban forgatott, amikor az épületbiológiai szempontjait mutatta be.  Az ACADEMIA méltó helyszíne volt a témának, hiszen Magyarországon elsőként szerezte meg a WELL Health and Safety minősítést. Kurucz Regina, a téma szakértője, az egészséges munkakörnyezet fontosságát ismertette a riportban.
academiaacademiaofficeswellminősítés
HÍREK
A ConvergenCE és az Europa által fejlesztett ACADEMIA már számos neves vállalatot vonzott. Így büszkén mutatjuk be az új nemzetközi bérlőinket, akik mostantól Budapesten írják történetük legújabb fejezeteit.
academiaacademiaofficesacademiaoffices
HÍREK
A METU (Metropolitan Egyetem) belsőépítész/építőművész mesterszakos hallgatói a közelmúltban különleges gyakorlati órán vehettek részt az ACADEMIA irodaházban. A Fenntarthatóság és wellbeing kurzus keretében 15 hallgató ismerkedhetett meg a modern építészet és a fenntartható tervezés gyakorlati megoldásaival.
academiaofficesépítészetMETU
HÍREK
Idén ahelyett, hogy látványos kivilágítással díszítettük volna az irodaházakat, arra koncentráltunk, ami igazán fontos: a közösségi kapcsolatokra és a fenntarthatóságra.
kapcsolatokkarácsonyközösség
HÍREK
Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy idén a BuildEXT-tel közösen részt vehettünk a Dalux Summit 2024-en. A legjobb digitális építőipari megoldások fórumán 45 ország több mint 1600 szakemberének mutathattuk be az ACADEMIA irodaház fejlesztési folyamatait. 
academiaofficesbelvárosiirodabudapestdowntown
HÍREK
2025 tavaszától már a szabad ég alatt, lenyűgöző panorámában gyönyörködve is dolgozhatnak az ACADEMIA irodaház bérlői. Ötödik kerületi prémium minőségű irodaházunk új, exkluzív tetőterasszal gazdagodik ugyanis, amely nemcsak egyedi kilátást nyújt majd a főváros látványosságaira, hanem különleges szabadtéri munkateret és kikapcsolódási lehetőséget is kínál.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
A ConvergenCE büszkén jelenti be, hogy az ACADEMIA irodaház megszerezte a rangos, nemzetközileg elismert WELL Health-Safety minősítést, amely igazolja az épület egészséges és biztonságos működését. A tanúsítvány a munkavállalók, látogatók és bérlők egészségét és biztonságát szolgáló magas szintű intézkedéseket tükrözi, amelyek bevezetését a Greenbors Consulting és a Rewell Consulting szakértői tanácsadással támogatták.

Az ACADEMIA bérleti feltételeivel kapcsolatban keressen minket elérhetőségeinken!