Irodaköltöztetés A-tól Z-ig – Hogyan költözzünk lépésről lépésre?

HÍREK

OLVASÁSI IDŐ: 2 PERC

academiaofficesbudapestkiadóirodairodaházbudapest

Egy költözés mindig hatalmas kihívásokkal jár. Irodaköltöztetés esetén a helyzet pedig még nehezebbnek bizonyul. Lépéseink pontos megtervezése és a folyamat helyes menedzselése egyszerre igényel kellő tudást és teljes felkészültséget. Az elmúlt években szerzett tapasztalataink segítségével most összeállítottunk egy öt lépéses listát, amely minden irodakereső számára segítségül szolgál.

1 év a költözésig / lejáratig – Hogyan is kezdjük?!

Mielőtt bármibe is belevágunk, érdemes megnéznünk jelenlegi irodánk szerződéséhez tartozó kötelezettségeinket, a határidőket és egyéb tudnivalókat. 

Amikor ezen információk rendelkezésünkre állnak, célszerű az irodapiac felfedezésével indítani a folyamatot. Az igényeink pontos meghatározása alapvető fontosságú, hiszen ezáltal választhatjuk ki könnyedén a legkedvezőbb opciókat. 

Irodaköltöztetés esetén azonban érdemes további szolgáltatókkal is számolni: álmaink irodájához belsőépítészre, projektmenedzserre, kereskedelmi ingatlan jogászra is szükségünk lehet.

Egy cég mindennapi működéséhez a technikai körülmények megfelelő biztosítása is külön odafigyelést igényel. A gondtalan költözés érdekében az IT és a gyengeáramú, illetve a telekommunikációs partner kiválasztása is a teendők részét képezik. A bútorozás, a branding és az iroda berendezése pedig szintén elengedhetetlen fontosságú, hiszen így teremtjük meg a kellemes mindennapi környezetet munkavállalóink számára.

A tökéletes választáshoz ugyanakkor elengedhetetlen lépés az irodák személyes bejárása! A főbb szempontok alapján kiválasztott legjobb 5-6 lehetőség közül a végső döntésben bejárások alkalmával szerzett tapasztalat lesz a leginkább mérvadó. Ha megvan a befutó, a szerződés részleteinek és a határidőknek az egyeztetése a következő feladat.  

4-6 hét – Elkezdődik a visszaszámlálás!

A költözés előtt általában a bérbeadó korábban hozzáférést biztosít a bérleményhez, mely időt érdemes kihasználni az IT és a gyengeáramú rendszerek kiépítésére. 

Javasolt elkezdeni az egyeztetést a költözésben aktívan résztvevő partnereinkkel is. A költöztető, a technikai eszközöket szállító cég, illetve a takarító cég kiválasztása kiemelten fontos szerepet játszik a folyamatban.

A pontos időzítés meghatározása után, adminisztratív jellegű teendőinket is ajánlatos elindítani: a névjegyek, a postacím megváltoztatása, a partnerek és a bank, biztosító értesítése is mind meghatározó feladat.

Ne felejtsük el egyeztetni az új épület Házirendjét a költöztető céggel és a résztvevő kollégákkal.

3 hét – Az utolsó részletek

Miután az operatív jellegű kérdésekkel elkészültünk, érdemes megosztani minden munkavállalóval a költözés pontos menetét.

Ez az időszak a költözésre való felkészülés legfontosabb periódusa, így az apró részletekre is célszerű kellő figyelmet szentelnünk. A hulladék tárolása, a teherliftek foglalása, a kivitelezők munkájának folyamatos monitorozása mind nélkülözhetetlen tényezői a problémamentes költözésnek.

A bérbeadóval minden kérdést ajánlott időközben egyeztetni a félreértések elkerülése végett. Az irodaházba való belépési jogosultság előkészítése a bérbeadó felelőssége is, így akár ebben is fordulhatunk hozzá segítségért.

1-2 hét – Végső simítások

Javasoljuk, hogy a munkavállalók zavartalan belépése érdekében minden eszközt és kódot időben biztosítsunk! Ekkortájt célszerű még egy bejárást szervezni, így a munkavállalók esetleges problémáit a költözés előtt orvosolhatjuk. 

A nagy nap – bázisváltás

A kivitelezőkkel javasolt minden funkciót ellenőrizni az irodában, hogy működésük zavartalanul segítse alkalmazottjaink munkáját. A feleslegessé vált bútorokat értékesítsük mielőbb, illetve minden egyéb fennmaradó teendőt is véglegesítsünk. 

A beköltözést követően ellenőrizzük le az új irodát a bérbeadóval közösen és jelezzük neki minden javítási kérésünket! Ezeket írásos formában a hibajegyzékben köteles rögzíteni a bérbeadó. 

Ha mindezzel megvagyunk, akkor pedig gond nélkül élvezhetjük az új irodánk adta lehetőségeket. Sikeresen elkészült álmaink irodája!

Elérkezett a költözés napja! Fontos, hogy először az IT eszközeink érkezzenek meg épségben, amelyek működését tanácsos rögtön tesztelni. Ezután következnek a dekorációs elemek, amelyek segítségével még inkább feldobhatjuk leendő környezetünket.

Hírek

HÍREK
Akadálymentesen használható környezet fogadja a kerekesszékes, a babakocsival érkező, az idős-, mozgásában korlátozott, valamint a segítő kutyával érkező dolgozókat és látogatóikat a felújított ACADEMIA irodaházban is. A ConvergenCE által üzemeltetett CityZen, ZenGarden és Kálvin Square után az 5. kerületi épület is megszerezte az Access4you Tanúsított helyszín minősítést.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Az időnk körülbelül kilencven százalékát zárt térben töltjük. Ezért kiemelten fontos, hogy azok a (közösségi) terek, ahova naponta belépünk, ahol megfordulunk, mennyire támogatják egészségünket, biztonságunkat és jólétünket. A ConvergenCE szerette volna ezen a területen is a legjobb feltételeket biztosítani bérlőinek és a hozzájuk érkezőknek. Az ACADEMIA az első belvárosi épület, amely WELL-előminősítést kapott.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
December 11-től a kávékülönlegességek és fánkok szerelmesei új törzshelyre találhatnak Budapest szívében. A BADASS Coffee & Donut költözik az ACADEMIA földszintjére, ahol az egyedi hangulatú átriumban töltődhetnek fel majd a világos pörkölésű kávé rajongói.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Szeptember 28-án nyitotta meg hivatalosan kapuit a felújított ACADEMIA irodaház. Az ünnepség nyitóbeszédében Zeley Csaba, a ConvergenCE ügyvezetője kiemelten köszönte meg azoknak a meglévő bérlőknek a türelmét és együttműködését, akik a munkálatok alatt is az épületből látták el mindennapi feladataikat. A Kinstellar az épület legrégebbi bérlője.
#belvárosiirodabelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
Szeptember 28-án este, egy varázslatos fogadás keretei között megnyitotta kapuit az ACADEMIA irodaház, a belváros, Budapest 5. kerületének új ékköve. A kiváló lokációval, dunai panorámával és homlokzattal rendelkező épület az Europa és a ConvergenCE közös fejlesztésének köszönhetően született újjá. A legmodernebb technológiákkal, számos zöld megoldással tervezett és felöltöztetett irodaház megnyitó beszédét Zeley Csaba, a ConvergenCE ügyvezető igazgatója tartotta.
#belvárosiirodabelvárosiirodabudapestkiadóiroda
HÍREK
A Nemzetközi Zöld Építés hete alkalmából tíz épületet tekinthetnek meg az érdeklődők a szeptember 11 és 15 között zajló eseményen. A „Green Walk” programra regisztrálók öt helyszínt választhatnak a tízből, hogy a vezetett túrán a környezettudatos épületek színfalai mögé minél többen betekinthessenek. Ebben az évben, a kapuit szeptember 28-án megnyitó ACADEMIA irodaházba is ellátogathattak a kíváncsi szemek.
#belvárosiirodabelvárosiirodabudapestkiadóiroda
HÍREK
Az 1995-ben alapított Arago Csoport lesz a szeptember végén kapuit megnyitó, újjászületett Duna-parti irodaház új bérlője. A legmodernebb technológiákkal öltöztetett ACADEMIA 900 négyzetmétert biztosít majd a menedzsmentjét az impozáns épület hatodik emeletére költöztető vagyonkezelőnek.
belvárosiirodabudapestkiadóirodairodaházbudapest
HÍREK
A korábbi években hozzászokhattunk ahhoz, hogy villany- és gázszámláink nem jártak váratlan kiadásokkal. Az elmúlt időszakban azonban számos kiadásunk mellett a rezsiárak is emelkedtek, így nem csupán háztartásunkban lett központi téma az energiamegtakarítás, hanem munkahelyünket is elérte a felelősségteljes gondolkodás. Ennek hatására ma már a modern irodák zöme tervez korszerűbb technológiákkal, ami az ACADEMIA Irodaház esetében sincs másképp. A kiadások csökkentésének érdekében összeszedtünk pár hasznos tippet, ami segíthet irodánk költséghatékony fenntartásában.
#belvárosiirodaacademiaofficesirodaházbudapest
HÍREK
A Budapest szívében található ACADEMIA irodaház hivatalosan is felújításának végéhez közeledik. A 2022 végén rendezett CRE Real Estate Awards eseményen “Future project of the Year” díjjal jutalmazott épület a tradíció és a korszerű technológiák ötvözésével garantálja a lehető legmagasabb minőségű munkahelyi környezetet augusztustól.
academiaofficesbelvárosiirodabudapestdowntown

Az ACADEMIA bérleti feltételeivel kapcsolatban keressen minket elérhetőségeinken!